ABB-logo

Löydettiin 15 hakua vastaavaa arvosteluaKatso kaikki 4 265 arvostelua

Monipuolinen työympäristö

Indeedin suosittelema

Indeedin suosittelema arvostelu
ABB Helsingin motors & generators on laaja tuotantolaitos, jossa on monta osastoa. Näin ollen myös työmahdollisuudet ja sisäiset siirrot mahdollisia. Monipuolinen työympäristö. Laadun merkitys korkealla tasolla. Tiimityöskentely tärkeässä roolissa Nuorekas ja dynaaminen organisaatio

Plussat

Monipuolinen työympäristö.

Huonot puolet

Vanhahko infrafruktuuri.

Hidastempoinen ja mikromanageroiva kulttuuri

Työn ja työpaikan kehittäminen on liki mahdotonta. Kehitysideat lentävät yleensä suoraan roskakoriin, koska kukaan ei halua ottaa kontolleen mitään lisää. Jos on onnistunut saamaan vakituisen työpaikan, on henkilön vastuulla kehittää itseään. E.m. johtaa kykenemättömiin hyväpalkkaisiin zombieihin siellä sun täällä. Johdossa ja keskijohdossa on pyrkyreitä; pyrkivät miellyttämään sinua ja alentamaan arvoasi muiden edessä. Firman arvot ja periaatteet ovat paperipaloja seinillä; vailla käytännön esimerkkiä. Mikromanageroidaan joka asiasta.

Plussat

Globaali työympäristö, monikulttuurisuus

Arvostettu työnantajana

Otettiin asiaksi kun kertoi työhuolia. Mukavan rentoja työkavereita

Plussat

Tauot hyvät

Huonot puolet

Leimaus
Työpaikkakulttuuri

Työpaikkana alta arvostelun - yksi tähti vain koska nollaa ei voi antaa

ABB on sijoittajien johtama tuloksentekokone, jonka moottori yskii kun siitä ei pidetä huolta. Kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta säästetään. Henkilöstöä ei arvosta kukaan, ei oma esimies, tehtaanjohtaja saatikka isompi kiho. Umpimieliset esimiehet kumartavat Zürichiin päin ja pyllistävät omille. Työhyvinvointi on alamaissa. Osaamista ei arvosteta, hyväveliverkostoon kuuluvia palkitaan sen sijaan. Tätä ei voi suositella kenellekään, jolle ihmisarvoinen työpaikka on tärkeä. Palkat ovat pohjamudissa eivätkä nouse. Avokonttoreista yritetään kehittää todellisia tehokanaloita, joissa insinööribroilereista hiostetaan kaikki mehut ennen säännöllisissä YT:issä tapahtuvaa henkistä teloittamista. Seuraavalle kierrokselle selvinneet joutuvat jatkamaan tuolileikkiä niin pitkään kuin terveys kestää. Pahimmat psykopaatit ja narsistit poimitaan johtotehtäviin tai esimiehiksi. Oma henkilöstö on ilmeisesti tarkoitus korvata jossain vaiheessa täysin vuokratyövoimalla ja konsulteilla. Tuotantoahan jo pyörittää vuokrakoneisto siltä osin kun sitä ei ole jo ulkoistettu, suunnittelupuolella murros vasta alkanut. Mammuttimaiseksi ja äärimmäisen sekavaksi muodostunut muu organisaatio ja hallinto sen sijaan paisuu paisumistaan ja tarjoaa suojatyöpaikkoja kirkassilmäisille haihattelijoille. Ainoa hyvä puoli firmassa on ruokala, jossa ruoka kohtuullista ja edullista, joskus jopa hyvää.

Plussat

ei heti tule mieleen...

Huonot puolet

arvaamattomuus, umpisurkeat esimiehet, ala-arvoiset HR toiminnot, taantumuksellinen ilmapiiri, kaikkea yrittämistä ja kehittämistä halveksuva mentaliteetti

Uraluonti

Hyvät etenemis mahdollisuudet ja työtehtäväkohtaiset edut.

Arvostele yritys, jossa olet työskennellyt viimeksi

Jaa kokemuksesi ja auta muita

Kohtuullinen työympäristö

Hyvä työympristö johdosta työkavereihin. Paljon mahdollisuuksia

serious place

Sales Engineer  Sold Low Voltage AC Drives (Frequency Converters) and other ABB LV products.  Developed ABB business together with its channel partners.  Performed presentations for industrial customers.

Plussat

free petrol

Huonot puolet

healthcare

Globaali yritys

20 vuoden työkokemuksen jälkeen potkut ja irtisanomisajalla kultakello palkinnoksi
Työpaikkakulttuuri

Respected global player in automation and electrification

Company full of chances for capable people. Highly recommend.
Työpaikkakulttuuri

Hyvä työpaikka, olisin niin mielelläni osa organisaatiota edelleen!

Hyvä kelvollinen työnantaja, päivät kiireisiä työntäyteisiä. Mukava ja kannustava työyhteisö, hyvät työkaverit.

Plussat

Monipuoliset työtehtävät

Huonot puolet

Esimiehet vaihtuivat turhan usein, välillä heikoin perustein tehtävään nostettuja.

Työpaikat kohteessa ABB

Näytä lisää työpaikkoja

Elinvoimainen yritys

ABB (Breakers and Switches) on hyvä työnantaja ja yrityksen näkymät ovat positiiviset. Omalta kannaltani huonoin puoli yrityksessä on sen rekrytointipolitiikka, jossa sopimusten pituus optimoidaan pelkästään työnantajan tarpeiden mukaan.

Excellent people

The working culture is the best I worked in. The people are really nice, open, professional. The projects are interesting. The compensation and following current trends could have been better.

Plussat

Excellent open working culture

Huonot puolet

Compensation below market

hyvä työpaikka hyvät edut

työ oli mielekästä,oppinut paljon logistiikasta,johto oli välillä kaukainen,hyvät työkaverit,joskus työn kuva muuttui työssä olossa arvaanattomista poissaoloista joka taas ei juuri minua sitten haitannut.Nauttia sai joka päivä siitä että oli hyviä työkavereita.

Plussat

hyvät edut diacor yms.

Huonot puolet

en osaa sanoa

hieno työpaikka

olen ollu hyvä työtenkija abb:lle koskaa minua opetettu paljon ja minulla oli hyvä työkaveri

Edelläkävijä, maailmanluokan yritys

Upea, iso yritys, jossa maailmanluokan toiminnot ja asiantuntijat. Upeat arvot ja hyvä julkinen imago ja maine.
Näytä lisää arvosteluja yrityksestä ABB
Sinun kannattaa ehkä kokeilla:

Haluatko tietää enemmän työskentelystä täällä?

Esitä kysymys työskentelystä tai työhaastatteluista yrityksessä ABB. Yhteisömme vastaa.Kysy Kysymys

Yleisarvosana

3,9