ABB työntekijäarvostelua

Suomi14 arvostelua
Löydettiin 14 hakua vastaavaa arvostelua
Katso kaikki 4 069 arvostelua
Työpaikkakulttuuri
ABB Helsingin motors & generators on laaja tuotantolaitos, jossa on monta osastoa. Näin ollen myös työmahdollisuudet ja sisäiset siirrot mahdollisia. Monipuolinen työympäristö.
Laadun merkitys korkealla tasolla.

Tiimityöskentely tärkeässä roolissa

Nuorekas ja dynaaminen organisaatio
Plussat
Monipuolinen työympäristö.
Huonot puolet
Vanhahko infrafruktuuri.
Työpaikkakulttuuri
Otettiin asiaksi kun kertoi työhuolia. Mukavan rentoja työkavereita
Plussat
Tauot hyvät
Huonot puolet
Leimaus
1,0
Työpaikkakulttuuri
ABB on sijoittajien johtama tuloksentekokone, jonka moottori yskii kun siitä ei pidetä huolta. Kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta säästetään. Henkilöstöä ei arvosta kukaan, ei oma esimies, tehtaanjohtaja saatikka isompi kiho. Umpimieliset esimiehet kumartavat Zürichiin päin ja pyllistävät omille. Työhyvinvointi on alamaissa. Osaamista ei arvosteta, hyväveliverkostoon kuuluvia palkitaan sen sijaan.

Tätä ei voi suositella kenellekään, jolle ihmisarvoinen työpaikka on tärkeä. Palkat ovat pohjamudissa eivätkä nouse. Avokonttoreista yritetään kehittää todellisia tehokanaloita, joissa insinööribroilereista hiostetaan kaikki mehut ennen säännöllisissä YT:issä tapahtuvaa henkistä teloittamista. Seuraavalle kierrokselle selvinneet joutuvat jatkamaan tuolileikkiä niin pitkään kuin terveys kestää. Pahimmat psykopaatit ja narsistit poimitaan johtotehtäviin tai esimiehiksi.

Oma henkilöstö on ilmeisesti tarkoitus korvata jossain vaiheessa täysin vuokratyövoimalla ja konsulteilla. Tuotantoahan jo pyörittää vuokrakoneisto siltä osin kun sitä ei ole jo ulkoistettu, suunnittelupuolella murros vasta alkanut. Mammuttimaiseksi ja äärimmäisen sekavaksi muodostunut muu organisaatio ja hallinto sen sijaan paisuu paisumistaan ja tarjoaa suojatyöpaikkoja kirkassilmäisille haihattelijoille. Ainoa hyvä puoli firmassa on ruokala, jossa ruoka kohtuullista ja edullista, joskus jopa hyvää.
Plussat
ei heti tule mieleen...
Huonot puolet
arvaamattomuus, umpisurkeat esimiehet, ala-arvoiset HR toiminnot, taantumuksellinen ilmapiiri, kaikkea yrittämistä ja kehittämistä halveksuva mentaliteetti
Työpaikkakulttuuri
Hyvät etenemis mahdollisuudet ja työtehtäväkohtaiset edut.
Työpaikkakulttuuri
Hyvä työympristö johdosta työkavereihin. Paljon mahdollisuuksia
Arvostele yritys, jossa olet työskennellyt viimeksi
Jaa kokemuksesi ja auta muita
Sales Engineer
 Sold Low Voltage AC Drives (Frequency Converters) and other ABB LV products.

 Developed ABB business together with its channel partners.

 Performed presentations for industrial customers.
Plussat
free petrol
Huonot puolet
healthcare
2,0
Työpaikkakulttuuri
20 vuoden työkokemuksen jälkeen potkut ja irtisanomisajalla kultakello palkinnoksi
Työpaikkakulttuuri
Company full of chances for capable people.
Highly recommend.
Työpaikkakulttuuri
Hyvä kelvollinen työnantaja, päivät kiireisiä työntäyteisiä.
Mukava ja kannustava työyhteisö, hyvät työkaverit.
Plussat
Monipuoliset työtehtävät
Huonot puolet
Esimiehet vaihtuivat turhan usein, välillä heikoin perustein tehtävään nostettuja.
Työpaikkakulttuuri
ABB (Breakers and Switches) on hyvä työnantaja ja yrityksen näkymät ovat positiiviset. Omalta kannaltani huonoin puoli yrityksessä on sen rekrytointipolitiikka, jossa sopimusten pituus optimoidaan pelkästään työnantajan tarpeiden mukaan.
Työpaikkakulttuuri
The working culture is the best I worked in. The people are really nice, open, professional. The projects are interesting. The compensation and following current trends could have been better.
Plussat
Excellent open working culture
Huonot puolet
Compensation below market
Työpaikkakulttuuri
työ oli mielekästä,oppinut paljon logistiikasta,johto oli välillä kaukainen,hyvät työkaverit,joskus työn kuva muuttui työssä olossa arvaanattomista poissaoloista joka taas ei juuri minua sitten haitannut.Nauttia sai joka päivä siitä että oli hyviä työkavereita.
Plussat
hyvät edut diacor yms.
Huonot puolet
en osaa sanoa
Työpaikkakulttuuri
olen ollu hyvä työtenkija abb:lle koskaa minua opetettu paljon ja minulla oli hyvä työkaveri
Työpaikkakulttuuri
Upea, iso yritys, jossa maailmanluokan toiminnot ja asiantuntijat. Upeat arvot ja hyvä julkinen imago ja maine.
Näytä lisää arvosteluja yrityksestä ABB
Sinun kannattaa ehkä kokeilla:
Haltuun otettu profiili
Haluatko tietää enemmän työskentelystä täällä?
Esitä kysymys työskentelystä tai työhaastatteluista yrityksessä ABB. Yhteisömme vastaa.
Yleisarvosana
Perustuu 4 069 arvosteluun