Attendo

Näytetään kaikki 257 arvostelua

Kehittyvä yritys

Indeedin suosittelema

Indeedin suosittelema arvostelu
Työkaverit on olleet attendolla kahdessa eri yksikössä suurin plussa. Olen saanut enemmän vastuuta ja tilaa kehittyä Attendolla kuin esim kunnalla. Toimintaa kehitetään, yksiköt eivät ole ehtineet kauaa olla pystyssä.

Plussat

Kehittyminen

Dålig arbetsgivare och arbetsmiljö

Dåliga chefer. Dålig lön. Alldeles för mycket att göra. Dålig mat till brukare. Inga svensktalande kollegor.

Plussat

Huonot puolet

Allt var dåligt.

Ei

En suosittele, työntekijöillä huonommin asiat kun Esperillä.

Plussat

Huonot puolet

Työntekijöitä vedätetään ja esihenkilö valehtelee

Jobba ej

Jättestressigt arbetsplats och dåligt betalt. Det är 2 personer som jobbar natt och runt 50 brukare . Oftast får man göra dubbelbemmaningar ensam . Dåligt ledning , man är underbetalt och chefen uppskattar ej arbetare .
Oliko tästä arvostelusta hyötyä?

Yrityksessä ei yhteisöllisyys toiminut millään tasolla.

Töitten ja tehtävien vastuualueet on hyvin sekavat. Yhteisesti sovittuja päätöksiä ei noudatettu. Johtajan tahtotila toiminnasta ja toiminnan tavoitteita hyvin epäselvät. Henkilöstön sitouttaminen työpaikkaan ei ole onnistunut, koska henkilöstön vaihtuvuus on erittäin suurta. Työilmapiiri täysin alaarvoista. Työtehtävistä ja vastuista ei sovita työntekijän kanssa vaan niistä sovitaan ilman, että niistä ei keskutella tai edes kysytä kyseiseltä työntekijältä. Yrityksen sisällä toimi niin sanottu (kuppikerho)., jonka ulkopuolelle moni työntekijä koki jäävänsä. Kuppikerhon ulkopuolelle joutuneet työntekijät joutuvat usein kuppikerhon taholta kokemaan epäasiallista kohtelua.
Oliko tästä arvostelusta hyötyä?

Arvostele yritys, jossa olet työskennellyt viimeksi

Jaa kokemuksesi ja auta muita

huono työilmapiiri,stressaavaa

huono työilmapiiri, jatkuva vaihtuvuus,opiskelijat, stressaavuus, kiire, huono johto,

Huonot puolet

jatkuva kiire, huono palkka

bara pengar

undvik om du kan, pressa ner kostnader, dåliga löner
Oliko tästä arvostelusta hyötyä?

Vill du bli behandlad som en dassråtta så ska du börja jobba på Attendo.

Attendo. Det catchiga företagsnamnet. Är så otroligt uselt.. Men varför? jo...Helt orimliga arbetsförhållanden. Personalen är uppdelad i klaner baserat på etnicitet.Totalt värdelösa chefer som bara harklar snor, dricker läsk och surfar på webben. Totalt ointresserade av synpunkter och önskemål.Företaget har målat upp det som att kunden är i fokus.. Vilket är totalt bullshit. Det handlar bara om vinst från deras håll.Arbetet är överstressigt, lönen är sämst och likaså ledarskapet.Var beredd på att bemötas som en påse bajs av vissa kunder.Du kommer att stressas ihjäl.Som nybakad så kommer verksamhetsledningen att langa shakespeare så att du ska känna dig välkommen och uppskattad. Men så fort en vecka har passerat så är du bara en av deras spelpjäser.Minsta möjliga försening resulterar i avdrag.RÅTTOR!Var så god, sök till Attendo du :)

Plussat

INGA.

Huonot puolet

ALLT.
Oliko tästä arvostelusta hyötyä?

Inte roligt att jobba där

Stressigt, dåligt betalt , svårt att få tag i ledningen, man känner sig utanför, man jobbar inte i team

Plussat

Trevliga kunder

Huonot puolet

Stressigt och dåligt betalt
Oliko tästä arvostelusta hyötyä?

Dålig och stressig arbetsmiljö.

Jag skulle inte rekommendera någon att söka jobb på attendo.Dålig lön,dåliga arbetsförhållande,ingen tid att dokumentera,enormt stressigt. Det råder en tystnadskultur som är oehört påtaglig,läser snabbt av chefer och medarbetare. När facket kom dit var det ingen som vågade gå och prata med dom. Jag har aldrig sett så många deprimerade äldre och knappt några aktiviteter för dom. Detta är något av det värsta företag jag varit på under 25 år som undersköterska. Bara budget och vinstintresse som mål.

Plussat

Finns inte.

Roligt

Det var roligt samt jättestresigt,krävande av lugnhet,.Bra samarbete mellan oss som tog hand om klienter,mm

Plussat

Huonot puolet

Stres
Oliko tästä arvostelusta hyötyä?

No way to work up career ladder

was alright but there was never a chance to get employed full time, spent 3 years working there and was promised full time contract multiple times from different bosses but to no avail

Inte alls bra..

Introduktionsveckan för en ny-anställd är rena fasaden. Planeringsledarna/Chefen håller en mask för en och gör att man känner sig välkommen, men så fort man börjar på egna ben försvinner det varma välkomnandet och man blir i "skuggan". Under den tid jag varit anställd på företaget har jag upplevt att majoriteten av personalen men även kunderna är missnöjda. Kunder kommer ofta med klagomål om planeringsledarna/chefen till oss anställda, detta beror på att ledningen är arroganta och vinstintresserade. Alltså kommer pengar och ledningens bekvämlighet före personalen och de äldres omsorg. Ledningen säger att de "värnar" om personalen och kunderna, men så fort man ger kritik så skapas det onödiga konflikter eftersom kritiken inte tåls. Ledningen blundar för orättvisorna som en del får stå ut med (både kunder och vi anställda). Väldigt ofta sker orealistiska planeringar där man knappt har tidsrum till nästa kund. Så fort någon blir sjuk finns det ibland ingen som vikarierar och då blir personalen istället överbelastade med orealistiska besök. Planeringsledarna planerar utan att tänka på kunden och personalens bästa, då deras bekvämlighet kommer före. Fusk förekommer även som kunder inte ens är medvetna om. Mycket dålig lön i jämförelse med den stress och press man dagligen står ut med. Sedan kan det även förekomma att lönefördelningen bland kollegor ibland är orättvisa. Man får nästan känslan av att man är en börda för ledningen, men egentligen vill man bara bli rätt behandlad.

Plussat

inget

Huonot puolet

Allt

Skitjobb!

Jobbet ger dig bara stress! Ingen bra samarbete, dåliga planerare som tror att vi är maskiner. Man hinner knappast med sin lunch. På jobbet cyklar man till sina kunder och det är inte garanterat att det finns cyklar till alla och det kan hända att du behöver gå. Låt oss heller inte diskutera om hur dålig lön det är. Chefen lyssnar inte på dina åsikter, bryr sig inte om en och säger folk upp sig ger h*n dig en hemsk referens trots att du arbetat bra. Kollegerna och chefen snackar otroligt bra med skit bakom ryggen och det förekommer rasism/diskriminering. Du utnyttjas och förväntas lära dig allt på 3 dagar. De enda som kommer uppskatta dig på detta jobb är kunderna. Jag jobbade på Attendo kundval 1, skulle aldrig rekommendera till någon.

Plussat

Finns tyvärr inget

Huonot puolet

Chefen

Stressigt och opersonligt

Kunden står inte i focus, pengar är det enda som gäller, är ju ett börsnoterat företag🙈🙈🙈

oproduktiv och ohälsosam miljö

Arbetsorganisationen är noll. Mycket stressande, jag har inte tillräckligt med tid att gå från klient till klient. Ledarskap är också noll. Misstag görs vid beställning av mat och kunderna är missnöjda med personalen. Icke-kollegial atmosfär. Människor är indelade i klaner. Detta jobb utförs bara av de som måste.

Plussat

har inte

Huonot puolet

du har inga stamkunder

Attendo hemtjänst i Gävle

Ett mycket dåligt bemötande när jag söker jobb, utbildad uska med körkort, lång erfarenhet och där man inte ens kallar på intervju trots man gått ut med annons. En ringde mig sen hände inget mer. Får veta att de anställer sina bekanta, vänner och de som de själva tycker, istället för gå på kompetens m.m. Riktigt dåligt och ett STORT minus till dem som bedriver hemtjänsten i Gävle hos Attendo.

Huono työpaikka

Työntekijästä otettiin kaikki "mehut" irti. En vois suositella paikkaa kellekkään,

Plussat

Ilmainen kahvi, se olikin ainut plussa

Huonot puolet

Erittäin kiire, huono johto, työsopimuksessa johdettiin harhaan. Todella stressaava paikka.

För*vligt

Skulle aldrig rekommendera någon att söka sig till Attendo.Det är: StressigtDet dras komp så fort man är några minuter sen Planeringsledarna har gullegrisar som dom favoriserar,dom får välja och vraka vilka kunder dom vill ha,får godis,längre raster osv..vi andra är bara skräp som får korta raster och stress. Man har endast 5 min restid fast man kanske behöver lite mer när man ska åka längst bort från kontor till kund vilket resulterar i att man får dra ca 10-15 min ut av sin rast varje dag för att hinna.Man får aldrig vara sjuk och har man väl fått ett godkännande att få stanna hemma så ringer dom varje dag och tjatar om att man måste komma tillbaka pga personalbrist.På tal om planeringsledare så har dom en väldigt dålig attityd,och dom hör inte av sig heller när dom ändrar i slingan så helt plötsligt ska man på en dubbelbemanning utan material,och man hinner inte åka ner och hämta grejer heller för att 1.Manuella loggningar är förbjuda 2. det dras komp 3.tiden finns inte. Försöker man ringa ner och säga att man inte hinner så blir det bara sura miner,ringer man också ner och ber dom ta bort något från en slinga pga dragit ut på tiden hos någon/några så ska man tydligen dra ned tiden på någon annan stackare som behöver den tiden vi har,vilket ibland kan resultera i att man inte hinner ta sin rast, Men gud nåde dig om inte DU hör av dig ner till planeringsledarna när du kastar om i din slinga själv för att slippa åka fram och tillbaka som en jojo. Givetvis har en överenskommelse gjorts mellan personal och brukare sinsemellan så omkastningar är okej...förutom för planeringsledarna. -

Plussat

kollegor

Huonot puolet

Allt

Det bästa

Mycket bra arbetsgivare, möjlighet för utveckling

Plussat

Delaktighet

Bra arbetserfarenhet

dagliga husstränder rutiner. Diskutera, shoppa, gå en gång ibland.

Plussat

gemensam lunch

Huonot puolet

för lite arbetstid
Oliko tästä arvostelusta hyötyä?

Haluatko tietää enemmän työskentelystä täällä?

Esitä kysymys työskentelystä tai työhaastatteluista yrityksessä Attendo. Yhteisömme vastaa.Kysy Kysymys

Yleisarvosana

Perustuu 257 arvosteluun