Lidl

Löydettiin 36 hakua vastaavaa arvosteluaKatso kaikki 8,271 arvostelua

Stressiä pukkaa

Indeedin suosittelema

Indeedin suosittelema arvostelu
Jos kaipaat työtä missä ei tarvitse vain pyöritellä peukaloita, niin Lidl on sinua varten. Tässä työssä päivän kuorma pitää purkaa todella nopealla temmolla ja samaan aikaa pitää juosta kassalla sekä palvella asiakkaita. Usein saa kuulla moitteita jos purkaminen edistyy hitaasti. Harvemmin kuitenkaan kehuja hyvästä työstä saa. Kova työtahti vaatii myös lepoa, mutta se jää Lidlissä liian usein taka-alalle... Tauot venyvät etenkin aamuvuorossa melkein viimeiselle työvuoro tunnille ja joskus tauko voi jäädä jopa kokonaa pitämättä. Usein on työntekijä vajetta nii työvuoroja teetetään hieman enemmän ja vapaa päiviltä kysytään töihin joskus jopa muutama tunti ennen vuoron alkua... Työkaverit ja esimiehet voivat olla tosi kaksnaimaisia niin kannattaa olla varovainen mitä heille kertoo. Myös jos oot epäsuosittu töissä niin sua todennäköisesti istutetaan kassalla. Kassa on muutenki semmoinen paikka, että siellä joutuu istumaan pitkään ennen kun saa mahdollisuuden johonki muuhun.Esimies tehtävissä voi pyöriä sinne sopimattomia henkilöitä. Uusia työvaatteita tilataan harvoin ja jos haluat uudet työkengät niin esimies voi kyseenalaistaa sun tarvetta vaikka samat kengät ois ollu sulla monta vuotta.

Plussat

Töitä riittää

Huonot puolet

Liikaa töitä suhteessa lepoon, huono johto

Tehokas, toimiva, luotettava

Oli todellakin ajateltu koulutukset, perehdytys, etenemismahdollisuudet.

Yksi suomen parhaiten palkattuja siivoajia

Hyvä työnantaja. Omassa työpisteessä henki ollut kauttaaltaan hyvä. Mikä on lisännyt työssä viihtymistä. Mutta myymäläpäällikkö on liikaa kiinni myyjän työssä.

Plussat

Mukava työyhteisö

Huonot puolet

Myymäläpäällikkö kiinni liikaa perus myyjän työssä

Hyvä työnantaja

Erinomainen työpaikka jossa vapaus ja vastuu korostui.

Plussat

Palkkaus, etuudet

Monipuolinen työ, kiire, kivat työkaverit, huono johtaminen

Pääasiassa työ yrityksessä on monipuolista. Töitä pääsee tekemään niin kassalla kuin myymälän puolella erilaisissa työtehtävissä. Uudet työntekijät istutetaan kassalle niin pitkäksi aikaa että he pyytävät jotakin muita työtehtäviä. Oma-aloitteisuus on tärkeä ominaisuus jos on kiinnostusta kehittyä ja kouluttautua muuhunkin kuin kassatyöhön. Hyllytystä kellotetaan ja siitä saa myös kuulla jos ei ole onnistunut aikatavoitteissa. Tämä luo paineita varsinkin monelle uudelle työntekijälle. Ergonominen työskentely jää usein myös taka-alalle jatkuvan kiireen takia.Työntekijöiden vaihtuvuus on suuri. Monet työntekijät ovat opiskelijoita ja nuoria. Tauot ovat lyhyitä eikä niillä ehdi kunnolla syömään, kun on jo kiire takaisin. Työkaverit ovat olleet ihania, mutta esimiestasolta löytyy monenlaista persoonaa. On ollut paljon sympaattisia ja hyviä esimiehiä, mutta myös epäreiluja ja tökeröitä, joiden kanssa työskentely on ollut erittäin epämiellyttävää. Pääasiassa nämä henkilöt ovat olleet alue -sekä myymäläpäälliköitä. Johdolla selkeästi raha mielessä, välittämättä työntekijöiden hyvinvoinnista. Tämä selittää varmasti suurta vaihtuvuutta työntekijöissä.Työn hankalin osa on ollut varmasti jatkuva työntekijävaje, ja kaikki työntekijät ovat osa-aikaisia. Myös oma taloudellinen tilanne on jatkuvasti epävakaa tuntitarkastelun ansiosta. Tunteja ei myöskään nosteta vaan monta vuotta saa tehdä töitä n. 20h viikkosopimuksella ja nosto kerrallaan on max. 3 tuntia. Isotkin tuntisopimukset saatetaan tiputtaa useampi kymmenen tuntia viikossa, kun yhtäkkiä tunteja aletaan säästämään. Myös esimiehet -

Plussat

Monipuolinen työ, ihanat työkaverit

Huonot puolet

Lyhyet tauot, kiire, huono johtaminen

Arvostele yritys, jossa olet työskennellyt viimeksi

Jaa kokemuksesi ja auta muita

Kiva työ kivat työkaverit

Sopii ihmiselle joka ei tuu töihin kaivamaan nenäänsä. Kivat asiakkaat ja reipas meininki. Hymyillään kun tavataan 😀

Plussat

E passi

Huonot puolet

Sijainti

Nopea temponen työtahti!

Kaikki tehdään nopeasti. Ja ei ehdi kiinnittää huomiota ergonomiaan. Paljon opiskelijoita ja nuoria.

Huonot puolet

Lyhyet tauot!

Stressaava, johdolla vain raha-asiat mielessä

Olin kaksi vuotta Lidlillä ja vaihdoin toimipaikkaa pariin otteeseen. Sairastuin myös työpaikallani ja samoin pari muuta työkaveriani (home, mielenterveys). Toimipaikkojen päälliköt eivät omanneet minkäänlaista taitoa, työntekijöiden vapaa-aikaa ei arvostettu vaan töihin vaadittiin sekä lääkärin määräämiä ohjeita esim ergonomisen työskentelyn vaatimiseksi ei kuunneltu.Lidl ei tarjoa minkäänlaisia työsuhde-etuja kuin vain pienen lisän tuntipalkkaan.Itse tykkään asioida lidlissä hintojen vuoksi, mutta työntekoa siellä en voi suositella kenellekään, jos omasta terveydestään haluaa pitää kiinni.

Plussat

Ei pelkkää kassalla istumista

Huonot puolet

Huonot päälliköt, raha edellä, tauot kellotetaan, silmätikkuna pitäminen

Huonosti johdettu yritys

En voi suositella kenellekään aivot omistavalle. Kiirekiirekiire ja huonot esimiehet ilman johtamiskoulutusta. Rahaa pitää tehdä myyjien kustannuksella. Hoputetaan laittamaan tavaraa hyllyyn ja sitten huudetaan, kun se on väärin laitettu. Plussaa on, että siellä oppii työskentelemään hektisessä ympäristössä. Muuten yritys täynnä osaamatonta väkeä vuoropäälliköistä toimitusjohtajaan. Kuitenkin luette siellä toimistolla näitä: En astu edes asiakkaana sisään. Hävetkää!

Plussat

Työkaverit voi olla mukavia

Huonot puolet

Esimiehet, saksalaisuus, pääkonttorin amatöörit

Was best place

I loved my days at lidl. It was actually nice experience and had to chance to develop myself. Team work was always great. I improved myself while there.

Stressaavaa ja hampaat irvessä asiakaspalvelua

Töissä on aina kiire ja pitäisi pystyä tekemään kahden ihmisen työt yhdessä vuorossa. Asiakkaat yleensä hankalia ja suurin osa asiakaspalautteista negatiivisia, vaikka asia olisi työntekijöistä riippumaton. Vaihtuvuus työpaikalla suuri ja tasa-arvon ylläpitäminen työntekijöiden välillä tästä johtuen vaikeaa. Lidl tarjoaa monipuolista työtä ja hieman parempaa palkkaa yleisesti muihin kauppoihin nähden, mutta töitä joutuu myös tekemään tuplasti mitä muualla. Hyvällä tekijällä mahdollisuudet edetä ja oppia paljon, mutta haittapuolena näkyy usein loppuunpalamisia sekä kiireen keskellä ergonomia yms jäävät usein taka-alalle.

Paikka jossa todella hyvät etenemis mahdollisuudet

Työpaikka oli tarpeeksi haastava ja työtahti juuri sopivan kiireinen.

Plussat

Työkaverit

Ihan mukavaa hommaa

Olin kiireapulaisena ja oli ensimmäinen oikea työpaikkani koskaan. Työ oli mukavaa ja vaihtelevaa, näki erilaisia ihmisiä ja asiakkaita sekä oppi tuntemaan parin sesonkiajan kiireet. Työntekijät eivät oikein välittäneet minusta koska olin vain kolmisen kuukautta työsuhteessa heillä. Silloiset myymälä- ja aluepäällikkö olivat mukavia, mutta muut alemman työnjohdon edustajat olisivat voineet olla ammattimaisempia.

Tympeä, ikävä, stressaava työpaikka.

Kahdeksan vuoden kokemuksella k.o paikasta, ei kertynyt kovinkaan paljoa positiivista sanottavaa. Työnjohto yleisesti surkeaa, johtuen paljolti ammattitaidottomista ryhmä- ja osastopäälliköistä, joilta puuttuu usein ihmisläheinen johtamistaito. Työntekijäaines paljolti motivaation puuttesta kärsivää. Huono työilmapiiri. Liian paljon "keskenkasvuista" porukkaa ja epämääräisiä ulkomaisia työntekijöitä. Keräilytyö varsinkin fyysisesti erittäin raskasta ja kuormittavaa. Varsinkin saapuvatavaran osastolla ( jolla itse työskentelin n. 7 vuotta) työ äärettömän stressaavaa ja turhauttavaa, juurikin e.m syistä johtuen. Lisäksi tämän yrityksen palkanlaskennassa toistuvia virheitä, joita joutuu korjauttamaan lähes kuukausittain. Tämäkin vaikuttaa paljon työssä vihtyvyyteen ja motivaatioon. Yrityksen "johtamiskulttuuri" ei mielestäni ole kovin kannustava. On selkeästi n.s "kahden kerroksen väkeä". tavallista työntekijää ei tunnuta kovin paljon arvostettavan: tyyliin: "jos ei kelpaa, niin uusia on tulossa tilalle". En edellämainituista syistä voi antaa kovinkaan korkeaa arvosanaa tästä työpaikasta.

Työtä pelkäämättömälle.

Tekemistä jokaiselle päivälle. Paljon erilaisia tehtäviä. Auttava työyhteisö. Myymälöiden väleillä vain pieniä eroavaisuuksia tehtävässä työssä. Helppo omaksua myyjän työt, ei rakettitiedettä. Perehdytyksessä aina vastuuhenkilö.

Huonot puolet

Kiire

Varmasti työtä tarjolla

Täällä saat varmasti paljon työtunteja,jatkuvasti saikkuja ja töitä tehdään alimiehityksellä,joten työpäivät ei oo tylsiä kun saat hiki hatus juosta ees taas koko vuoron.Ei tarvii myöskään murehtia mitä tekis jouluna ym pyhinä kun joudut jokaisena töihin.Tässä työssä saat kehitettyä pitkän pinnan.

Plussat

Turvallinen paikka työskennellä kun ei tarvitse koskaan olla täysin yksin

Huonot puolet

Lyhyet tauot joita ei aina ehdi pitää, stressaava ja fyysisestikin raskas työ, vapaapäivät harvoin putkeen, ilta->aamuvuoroja hyvin usein

Trabajo fisico

Buenos supervisores, mucho trabajo el salario poco

Tasa-arvoinen työpaikka

Lidl on erittäin hyvä työnantaja. Työilmapiiri ja kulttuuri ovat erittäin avoimia.

Työntekijän oikeuksista välinpitämätön

Suurin osa korkeammasta johdosta teki työntekijöitä nähden huomattavasti vähemmän töitä ja headsetin kautta hoputti olemaan nopeampi niin kassalla kuin hyllytyksessä välillä jopa viiden minuutin välein ja tämä kosketti kaikkia myyjiä, mutta ei vuoropääliköitä. Osa vuoropääliköistä oli kumminkin asiallisia. Esimiehet olivat käyneet minun henkilökohtaisia tavaroita läpi muiden työpaikalle kuulumattomien käytäntöjen lisäksi.

Huonot puolet

Vessaan pääseminen ja veden juominen rajoitettua yllättävän usein.

ihan ok!

Hyvä työpaikka just sulle, jos et pelkää painetta ja kiirettä!

Plussat

Kivat työkaverit ja joustavuus

Ihan mukava työpaikka mutta kaipaan lisää haasteita.

Viihtyisä. Mukava työpaikka. Saa tehdä paljon ylitöitä.

Haluatko tietää enemmän työskentelystä täällä?

Esitä kysymys työskentelystä tai työhaastatteluista yrityksessä Lidl. Yhteisömme vastaa.Kysy Kysymys

Yleisarvosana

3.2